NándiLilypie Kids Birthday tickers

2011. április 13., szerda

óvoda

Megvolt a nyílt nap az óvodában. Nagyon többet nem is tudok írni róla. Ez kb arról szól, hogy be lehet menni a csoportszobákba és megnézni, hogy mit csinálnak, miközben az óvónők, feltűnően igyekeznek nem tudomást venni a szobában pluszban lévő 10 felnőttől és 5 gyerekről.
Ledöbbentem, hogy egy csoportban 28-an vannak és 8 csoport van az egyik és 6 a másik oviban. Ezt azért nagyon soknak találom. Minden tájékoztatóban benne van, hogy tágas világos csoportszobák, nahiszen mihez képest.
Nándi személyes sértésnek vette ha vki hozzászólt, minden csoportszobát amit kinyitottam előtte, ő bezárt, és nemigen akart bemenni. Azzal vigasztalom magam, hogy van még idő azért, hogy barátkozzon a gondolattal.
Rengeteg érdeklődő volt egyébként, én azt gondoltam, hogy csak mi leszünk :D olyan hülye vagyok.
Még az óvónőket sem tudtam megkülönböztetni a dadáktól :( mindenki ott sertepertélt a gyerekek körül, hordhatnának vmi kitűzőt vagy vmit, legalább ilyenkor.
Persze itt most nekünk kell villantani, mert ők vannak előnyben ugye, vigyorogtunk is ahogy csak bírtunk, miközben arra gondoltunk, hogy vidéken házat, földet adnak, ha viszed a helyi óvodába a gyerekedet....
Van még idő, nyugi anyuka....

3 megjegyzés:

  1. Domi magánbölcsibe jár, és 1 csoportban 7en vannak (ennyit enged meg a jogszabály), vagyis 1 óvónénire jut 7 gyerek. Én még ezt is soknak tartottam anno, mert ők összevontan vannak 2 csoportban 2 óvónénivel 14en, és amúgy 28-an vannak összesen az egész oviban (kicsik ás nagyok). De aztán rájöttem, hogy jól megbirkóznak velük a dadusokkal együtt, egy óvódában pedig ahol már azért nagyobbak a gyerekek és önállóbbak, szobatiszták, egyedül esznek és öltöznek, könnyebb a helyzete az óvónéniknek is.

    VálaszTörlés
  2. Timcsa, nekem is soknak tűnik, de majd megyek oviba nyílt napra és jelentek :). Meg ahova játszóházba járunk oviba, ott sincs tuti annyi gyerek egy csoportban. Akkor marha nagy termeik lehetnek?? A körzetes ovinkat dícsérik, valszeg ide for Arián járni, csak előbb megnézzük. Sportban nagyon jól szerepelnek, és nem árt, ha Mukit sok sporttal lekötik, mert nagyon mozgékony. Magánt nem is néztem, van itt sok ovi körülöttünk, én is kibírtam anno :).
    Hajni

    VálaszTörlés
  3. Domit nem vették volna fel állami bölcsibe, de amit láttam belőle, az tényleg elég riasztó volt, sok csoport és sok gyerek egy csoportban. Oviba sztem majd át fogom vinni államiba, 4 éves kora körül. Bár sajnos mostanában nagyon sok rosszat mondanak ismerősök az állami ovikról...

    VálaszTörlés