NándiLilypie Kids Birthday tickers

2011. január 20., csütörtök

Bugika

Most néztem meg egy Dr. Vekerdy Tamás előadást. Melyben hosszan ecseteli, hogy a kisgyerek 3 éves koráig bármikor elkezdhet beszélni, ez nem vetíti előre számára a jövőt. Úgy értve, hogy a sikeresebb hamarabb és a szerencsétlen később kezd el beszélni. Némiképpen megnyugodtam, bár azért az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a lelkem legmélyén érzem, hogy rendben lesz a gyerek beszédileg, de néha vagyis sűrűn azért szükségem volt megerősítésre.
Aztán még beszélt arról, hogy mennyire nem szabad képezni a gyereket, hanem a szabad játék során kell, hogy fejlődjön.
Mi szülők ugye borzalmasan türelmetlenek vagyunk a beszédet illetően. Esténként Apa olvassa neki a mesét.
-Mond kisfiam nyuszi, nyu--szi, nyúúúszi
-Bugika
-Mi az a bugika?
-Bugika!

Olyan jó! Mindenre azt mondja, hogy bugika amit nem tud vagy nem akar mondani.
Viszont tegnap nagy hirtelen és váratlanul elkezdett nyávogni. Pedig mostanában nem is "kényszerítettük" erre :D
minyáá minnnyá majd megpróbálom videóra venni, mert nagyon cuki.

3 megjegyzés:

  1. Timcsa, biztos én is aggódnék, mert mindenen szoktam :), de ugyanakkor tényleg nem szabad. Van egy ismerősöm, anyuka magyar, történelem tanár, gyerek még 3 évesen nem beszélt. Gondolhatod, hogy kétségbe volt esve, már teljesen depi volt szegény. Persze, sztem Borsival nem így lesz, mert azért mond már dolgokat, az a kisfiú egyáltalán nem beszélt, aztán 4 évesen nekiállt, mondatokkal kezdte egyből és azóta sincs semmiféle eltérése, problémája semmilyen téren, okos iskolás kisfiú. Én úgy voltam, hogy mivel többnyelvű a gyerek, legalábbis több nyelvet hall, állítólag később fog beszélni, majd lesz vhogy. És sztem is túlzás ez a sok képzés, vannak gyerekek, az ovis játékon is, akik már angol órára járnak 2,5 évesen. Sztem, ha az ember mindig beszél hozzá és foglalkozik, játszik vele, márpedig nekem Te úgy tűnsz, az a gyerek raktároz és egyszercsak kijön. Ráadásul lehet, hogy pont ezért franci Borsi, akarjátok, azért sem fogok, majd mikor nekem kényelmes.

    VálaszTörlés
  2. Aranyos vagy, hogy ilyeneket írsz, és bevallom nagyon jól esik :)
    Már régóta meg akartam kérdezni, hogy Arián többnyelvű-e, de minden videón csak a magyar nyelvet hallom...
    Milyen nyelveket hall még? És milyen nyelven beszél még, illetve érti meg? Ez olyan izgalmas.
    Azt mondta tegnap Vekerdy, hogy a kisgyerek a nyelvek struktúráját sajátítja el és olyan nyelvi fordulatokat használ a későbbiekben amit soha nem is hallott.

    VálaszTörlés
  3. Mukesz apája indiai, így hall valamennyi hindit, de azt akkor, ha indiai kollegával vagy telefonon a családdal beszél, mert apja is annyira rászokott a magyarra, hogy sokszor úgy beszél hozzá, ilyenkor őt is kijavítom, hogy a gyereknek se mondjon rosszat, együtt tanulnak :). Persze, mindig nyüstölöm, hogy nyomassa a hindit, mert ha egynap kimegyünk családlátogatni, meg tudja értetni magát. A másik az angol, egymással így beszélünk sokszor, sztem ért dolgokat, úgy tűnik, meg mostanság kezdett jobban utánunk mondani dolgokat, mikor hallja. De az első a magyar, nem tudom, alakul-e majd még, ahogy egyre többet beszél. Persze, sztem ha csak hindit hallana apjától régóta, menne az is neki. :(

    VálaszTörlés