NándiLilypie Kids Birthday tickers

2010. június 22., kedd

takonykór 2

Ma reggel amit apa elment dolgozni, Borsi orrából véres csík folydogált a megszokott zöld, sárga helyett. Nagyon megijedtem, de arra gondoltam, hogy biztosan a reggeli orrszíváskor megsértettük szegénykémet valahogy és amiatt szivárog a vér is az orrából. Ebéd után lefeküdt aludni, és amikor felébredt még mindig tiszta véres volt az orra, és minden más is, az ágyban. Ekkor már eléggé kétségbe estem, hívtam apát, hogy rohanjon haza és nézze meg ő is, hogy mi a helyzet és ha nem reagálom túl akkor vigyük a dokihoz. Közben Katit hívogattam, és amikor sikerült beszélnünk, mondta, hogy a lányoknál is előfordul a takonykór végén, főleg ha volt vmi kis gyulladás is az arcüregben. Teljesen lenyugodtam és apa is marad a dolgozóba (jó sokáig sajnos).
Most lefekvés előtt már kicsit mintha jobb lett volna az állapota, és apával bőven vacsorázott is rizses húst és dinnyét.
Más
Leszaladtunk ma délután az esőszünetben vásárolni. A zöldségesnél Borsi elkapott egy fürt banánt és elkezdte szétszedni. Az eladó mindjárt szólt is, hogy a gyerek elvette a banánt. Odamentem elvettem tőle és mondtam, hogy előbb ki kell fizetni és utána megkapja. Már itt sem tetszett egészen az eladó stílusa, de amíg hátat fordítottam a gyereknek ő megint elvett egy pár banánt és már ki is bontotta. A boltos meg rám szólt fizetés közben,nem éppen kedves hangszínnel -És azzal mi lesz amit most bont ki? Pedig neki is van 2 kislánya, szoktam őket látni a játszótéren. Meglehet igaza volt, de azért 2 banán nem a világ, hogy ilyen csúnyán ránk szóljon.
Többet nem hiszem, hogy vásárolunk ott.

6 megjegyzés:

  1. ah, én is szívbajt kaptam volna a véres csíkoktól. Remélem már nincs ilyen probléma és jobban van Borsi!

    VálaszTörlés
  2. Ariánnál akkor volt csak véres dolog is, ha elmulasztottam orrszívás után befújni neki tengervizes sprayvel. De nem tudtam, miért van, egyből hívtam kedves és türelmes dokibát, aki elmagyarázta, hogy mi lehet a gond :). A banános sztori, tudod, nehéz időket élünk, biztos nem megy az üzlet :).

    VálaszTörlés
  3. Azért leírhattad volna akkoriban, most megúsztam volna szívritmuszavar nélkül. Mit mondott a dokibá pontosan?
    Kicsit már jobban van, de nem akarom elkiabálni...
    kopp kopp kopp

    VálaszTörlés
  4. Nekem azt mondta dokibá + patikus, hogy először sterimar, hogy fellazítsa a trutyit, kicsit várni, utána orrszívni. Utána orrcsepp. De az orrcseppel csak óvatosan, csak amennyit és ameddig előírnak, mert könnyen kiszárítja a nyálkahártyát, attól is vérezhet.

    VálaszTörlés
  5. Nekünk azt mondta dokibá + patikus, hogy először sterimar-ral fújni, sós tengervíz fellazítja a beszáradt szörtyögős trutyit, utána orrszívás, aztán orrcsepp. De orrcseppet csak addig és amennyit előírnak, mert könnyen kiszárítja a nyálkahártyát és attól is lehet ilyen vérzés. De a sós tengervíz is szárít önmagában.
    Homeo orrspray pedig mindig orrszívás után, mert csak úgy használ.

    VálaszTörlés
  6. Timcsa, dokibá szerint minden orrszívás után tengervizes orrspray, mert ahogy magyarázta, ilyenkor a szívással bizonyos védőrétegeket is leszívunk a nyálkahártyáról és azt kell pótolni, meg, hogy ne száradjon ki. Azt nem hallottam még, hogy ez is szárít, érdemes akkor egy harmadik doki véleményt is kérni :), de az tény, ha elfelejtettem fújni szívás után, 2-3 alkalom után jött a véres cucc. Az orrcseppet meg 2 szívás között nyomtam neki. Próbáld a kezébe adni, hátha úgy csinálja magának, Arián kezébe fogja és szívja, eltalálja az orrlyukát, én sem gondoltam, hogy menni fog neki, de így nem fél, sőt akkor sem, ha látom, hogy nem szívta ki rendesen és még bedöntöm egy szívásra :). Amivel én még megszívattam magam az az, hogy volt itthon Nasivin orrcseppünk korábbi megfázásról, közben az csak 1 éves korig van, kisebb koncentrátum, mint ami most kell, és nem múlt napokig az orrfolyás. Aztán mivel Arián kiöntötte (a kis drága :), mentem patikába, hogy 14 hósnak kell (asszem, akkor volt ilyen bajunk) és nagyobb koncentrátumút adtak, másnapra nem folyt Arián orra. Na, tessék, Anyuka, mazsolázz :). Jobbulást a Kismókusnak!

    VálaszTörlés